back to top
    AcasăAdmitereAdmitere Master
    Admitere Master
    portal candidați
    portal staff

    Informaţii ce privesc concursul de admitere pentru anul universitar2025 - 2026

    Licență
    Master
    Doctorat
    Facultatea de Drept va organiza o sesiune de admitere și în luna septembrie 2025, nivel Master, pentru următoarele SPECIALIZĂRI cu DURATA DE 1 AN (2 SEMESTRE), ÎNVĂŢĂMÂNT CU FRECVENŢĂ

    1. INSTITUȚII DE DREPT PRIVAT – 30 locuri cu taxă şi un loc etnici;

    2. DREPTUL EUROPEAN ȘI DREPTUL NAȚIONAL AL AFACERILOR – 2 locuri buget , 30 locuri cu taxă si 2 locuri etnici;

    3. DREPT PRIVAT AL UNIUNII EUROPENE (ÎN LIMBA MAGHIARĂ) – 6 locuri buget, 45 locuri cu taxă;

    4. DREPTUL INTERNAȚIONAL ȘI COMPARAT AL AFACERILOR (ÎN LIMBA ENGLEZĂ) – 2 locuri buget și 30 locuri cu taxă

    TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIA

    La specializarea „Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor” admiterea se face pe baza unui dosar prezentat de fiecare candidat (50% pondere în evaluare) şi a susţinerii unui interviu (50% pondere în evaluare).

    La specializarea „Instituţii de drept privat”, admiterea constă într-un interviu şi evaluarea dosarului de candidatură – FĂRĂ TEMATICĂ.

    La specializarea „Drept privat al Uniunii Europene”, admiterea constă în prezentarea unui CV şi a unei scrisori de intenţie, precum şi un interviu în limba maghiară din tematica afişată la secțiunea Documente.

    La specializarea ” Dreptul internaţional şi dreptul comparat al afacerilor”, admiterea constă într-un interviu în limba engleză şi evaluarea dosarului de candidatură.

    Criterii de departajare:

    1. media obţinută la examenul de licenţă;
    2. media generală a anilor de studii (1-4)- nivel licență

    CALENDAR ADMITERE MASTER

    trebuie să încarce în Formularul Google următoarele acte:

    1. Cerere tip (formular atașat);
    2. Dovada plății (e-mailul de confirmare primit pentru plată);
    3. Copie act de identitate candidat;
    4. Extras de cont sau codul IBAN al contului în care se face viramentul (fizic de banca emitentă sau listat din aplicația bancară);
    5. Copie act de identitate părinte/altă persoană (dacă se dorește virarea sumelor în contul acestuia).

    III. Candidații admiși la studii în regim cu taxă, care solicită retragerea de la studii

    – Înscrieri – 5 – 7 septembrie 2025 (în 7 septembrie până la ora 10,00)

    – Perioadă pentru semnalarea erorilor și omisiunilor (note greșite, medii calculate greșit, date personale incorecte) – 8 septembrie 2025 (până la ora 14)

    – Interviu – 9 septembrie 2025

    – Afişarea rezultatelor – 10 septembrie 2025

    – Perioadă de contestaţii – 10 – 11 septembrie 2025

    – Soluţionarea contestaţiilor – 11 septembrie 2025

    – Confirmarea locurilor, redistribuiri – 11 – 13 septembrie 2025 (în 13 septembrie până la ora 10,00)

    – Afişarea rezultatelor finale – 15 septembrie 2025

    PRECIZĂRI IMPORTANTE: La admitere se pot inscrie doar absolvenţii care îndeplinesc cumulativ următoarele cerințe:

    - durata studiilor de minim 4 ani, nivel licenta( minim 240 de credite);

    - deținerea un certificat de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională din conform cerințelor UBB (certificatele agreate se găsesc la secțiunea Documente)

    SE POT ALEGE MAI MULTE SPECIALIZĂRI URMÂND CA LA ÎNSCRIERE SĂ SE PLĂTEASCĂ CÂTE O TAXĂ PENTRU FIECARE SPECIALIZARE ȘI SĂ SE ÎNCĂRCE ACTELE PENTRU FIECARE SPECIALIZARE DORITĂ

    TAXA DE ȘCOLARIZARE – 5.000 lei/an universitar (din care se va achita prima tranșă de 1.250 lei la confirmarea locului)

    ACTELE NECESARE

    Candidații vor încărca în platforma admiterii https://admitere.ubbcluj.ro/ scanări ale următoarelor ACTE:

    1. Fișa tip de înscriere – completată online cu toate informațiile solicitate și semnată; fișele cu omisiuni nu se iau în considerare (SE GENEREAZĂ DIN PLATFORMA ADMITERII, după completarea datelor personale);
    2. Diploma de bacalaureat și Foaia matricolă de la liceu (scanate ambele în același document față-verso color) sau diploma echivalentă acesteia și foaia matricolă; PDF, JPG, PNG până la 2MB;
    3. Diploma de licenţă și Suplimentul la diploma sau adeverința de licență (pentru absolvenții promoției 2025) – (scanate față-verso color) – PDF, JPG, PNG până la 2MB;
    4. Certificatul de competenţă lingvistică (OBLIGATORIU pentru toate specializările) (scanat fata verso color) – PDF, JPG, PNG până la 2MB.
      Competenţa lingvistică este atestată de Certificatul de competenţă lingvistică eliberat de catedrele de limbi moderne ale universităţilor acreditate (cu un calificativ corespunzător cel puţin nivelului B1 din Cadrul european comun de referinţă al Consiliului Europei).
      Valabilitatea acestui certificat este de doi ani de la data emiterii. Certificatele acceptate sunt afișate in sectiunea Documente.
      Sunt valabile de asemenea şi certificatele internaţionale. Pentru candidaţii, care au absolvit o specializare în domeniul limbilor de circulaţie internaţională sau o specializare dublă având o componentă în domeniul limbilor de circulaţie internaţională, nu este necesară prezentarea certificatului de competenţă lingvistică.
      Certificatul de competenţă lingvistică poate fi echivalat cu un act care atestă un stagiu în străinătate de minim 6 luni, în învăţământ sau cercetare;
    5. Certificatul de naştere scanat color; PDF, JPG, PNG până la 2MB;
    6. Actul de identitate scanat color; PDF, JPG, PNG până la 2MB;
    7. Adeverinţa medicală emisa in 2025 (scanată color) eliberată de cabinetele şcolare sau medicul de familie, din care să rezulte că sunt apţi pentru admitere; PDF, JPG, PNG până la 2MB;
    8. TAXA de admitere – 350 lei; plata se va face online, cu CARDUL pe platforma de admitere.
      TAXA DE ADMITERE = taxa de procesare (50 lei) + taxa de înscriere (300 lei) – Pentru reduceri sau scutiri de taxe vă rugăm consultați documentul atasat mai jos sau la secțiunea Documente.
    9. ACTE SUPLIMENTARE în funcţie de specializarea masteratului

    9.1. Curriculum vitae (format Europass): în limba maghiară pentru specializarea Drept privat al Uniunii Europene;  în limba română sau engleză pentru specializarea Dreptul internaţional şi comparat al afacerilor; în limba română pentru specializarea Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor.

    9.2. Scrisoarea de intenţie: în limba maghiară pentru specializarea Drept privat al Uniunii Europene; în limba engleză pentru specializarea Dreptul internaţional şi comparat al afacerilor (maxim 3,000 de caractere incluzând spaţiile); în limba română pentru specializarea Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor;

    9.3. Scrisoare de recomandare atestând cunoașterea de către angajator, coordonator, persoană decidentă în organizaţia la care s-a desfăşurat voluntariatul etc. a calităților personale și profesionale ale candidatului, care trebuie exemplificate.
    Trebuie sa provină din afara mediului universitar clujean şi alte documente suport, considerate ca oferind avantaj competitiv candidatului – pentru specializarea Dreptul internaţional şi comparat al afacerilor.

    9.4. Suplimentul la diploma sau Foaia matricolă din cei 4 ani de studiu- pentru specializarea Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor (cu exceptia absolventilor UBB-DREPT 2025).

    1. Alte acte (scanate), după caz:
      – Pentru candidații care sunt studenţi sau au fost studenţi la altă specializare DE MASTER – adeverinţă din care să rezulte calitatea de student/fost student (buget/taxă)

      – Pentru candidații care beneficiază de reducere sau scutire de taxă – INFORMAȚII AICI

      Descarcă documente
      Anexa acord prelucrare date candidat
      Anexa acord prelucrare date membru
      Declarație privind componența familiei admitere 2024

      – Pentru candidaţii care optează pentru locurile rezervate etniei rrome: https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/alte_categorii

      – Pentru candidaţii care optează pentru locurile rezervate candidaților din sistemul de protecție socială (plasament). https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/candidati_protectie_sociala

      – Pentru candidații proveniți din rândurile minorităților naționale https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/candidati_minoritati_nationale

      – Pentru candidaţii cu dizabilități care optează pentru locurile rezervate acestora https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/studenti_dizabilitati

      – Pentru cetățenii din Republica Moldova CARE NU DEȚIN CETĂȚENIE ROMÂNĂ – vor depune pașaportul moldovenesc și actul de identitate din Moldova

      – Pentru candidații, cetățeni români, cu act de identitate românesc dar care au finalizat studiile în altă țară – dovada depunerii actelor pentru echivalarea studiilor și adeverința de echivalare a notelor. Candidații cu studii universitare în străinătate, dar cu cetățenie și domiciliu în România vor trebui să își echivaleze studiile înainte de înscriere.

    Detalii legate de echivalare puteți obține de la Centrul de Cooperări Internațional al UBB

    CORINA TODEA – Tel: 0040-264.429.762, ext. 6023 / E-mail: corina.todea@ubbcluj.ro

    Date de contact:
    FACULTATEA DE DREPT
    OFICIUL PERMANENT AL ADMITERII-MASTER
    Biroul P1, Str. General Traian Moșoiu, nr. 10-12, 400132, Cluj-Napoca, România

    GRUPURI MASTER 2025

    Științe penale și criminalistică

    https://www.facebook.com/share/g/16QpTkVGXk/?mibextid=wwXIfr

    Drept internațional și comparat al afacerilor (în limba engleză)

    https://www.facebook.com/share/g/1CUx93g67j/?mibextid=wwXIfr

    Drept privat al Uniunii Europene (în limba maghiară)

    https://www.facebook.com/share/g/1ZrvxKFf45/?mibextid=wwXIfr

    Drept european și drept național al afacerilor

    https://www.facebook.com/share/g/1743efbP6B/?mibextid=wwXIfr

    Instituții de drept privat

    https://www.facebook.com/share/g/1FHidLci7U/?mibextid=wwXIfr

    Evenimente recente

    Facultatea de Drept anunță organizarea, în perioada 4 – 7 noiembrie...

    În perioada 4 – 7 noiembrie 2025, Facultatea de Drept va fi gazda conferinței Smart Diaspora, un eveniment care aduce la Cluj și la...

    Facultatea de Drept deschide anul universitar 2025 – 2026

    La 29 septembrie 2025, Facultatea de Drept a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a deschis noul an universitar, cu o ceremonie discrete și simbolică dedicată...

    Dezbateri academice. Openul Facultății de Drept

    La data de 14 septembrie 2025, între orele 16.30 și 18.00, în amfiteatrul Angelescu al Facultății de Drept va avea finala Openului Facultății de...

    Facultatea de Drept începe anul universitar 2025 – 2026 într-o casă...

    După inaugurarea oficială din 14 aprilie 2025, în cursul verii au fost finalizate toate lucrările la noul sediu al Facultății de Drept din Cluj,...

    Inaugurarea noului sediu al Facultății de Drept din Cluj

    La data de 14 aprilie 2025 a fost inaugurat noul sediu al Facultății de Drept din Cluj, rezultat al unei investiții semnificative. Noul sediu al...